Döden?

Idag har jag diskuterat tro, rymd och döden med mina konstiga klassfriends.
Undra vad som händer efter döden? Bara dör man och försvinner?
Jag och Sara har en teori om att man har levt typ hunda tusen gånger och när man dör så kan man bli en snigel eller vad som hälst. Jag tror inte på ett evigtliv eller himmelen. Men sånt käns så fränt att prata om, en mäktig känsla lixom alla kan tycka vad de vill och ingen kan säga att den andra har fel. De är så typsikt att människor ska veta allt, varför kan de inte bara leva i ovetande? de kan vara skönt tycker jag, att inte veta. Saker som är oförklarliga är otroligt fantastiskt enligt mig och kanske Sara? eller vad tror och tycker ni?



Kommentarer
Postat av: sara

Vi är djupare än havet!

Var tar rymden slut? och vad finns efter det?

2008-05-27 @ 22:03:42
URL: http://www.saraodhnoff.devote.se
Postat av: Anonym

Rymden expanderar ju hela tiden. xD



Men jag tror att efter döden kommer man till himmelen faktiskt, ni kan tycka att jag kanske är dum i huvudet men jag tror det. xD

2008-05-28 @ 19:51:02
Postat av: frida

hah nej då de tycker vi inte:)

2008-05-28 @ 19:52:21
URL: http://fraydays.blogg.se/
Postat av: Henrik

Det där med att man reinkarneras (blir ett djur) verkar också rätt sunt.



Det är min kommentar två rader upp också, glömde skriva namn. =)



Sen så undrar jag ibland, om jag FINNS PÅ RIKTIGT, varför frågar jag mig själv ibland varför JAG FINNS? Om JAG FINNS, borde jag väl veta det, det låter konstigt, men det är ju så att jag brukar ställa mig den frågan rätt ofta, visst sen kan jag ju peka på en stol och säga "den finns." och jag kan ta på den och allt, men antagligen har det med att göra med människornas tankesätt, vi är väl bland det ända djuret som kan s.k "planera".

2008-05-30 @ 19:38:44
Postat av: Frida

ja eller jag brukar tänka att vi lever i en stor dröm, att inget av detta händer på riktigt det finns många olika förklaringar!

2008-05-31 @ 09:41:02
URL: http://fraydays.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så har jag också tänkt en gång, att vi lever i en dröm, ungefär att jag är i centrum och att alla andra är typ en dröm, något jag har hittat på, min fantasi typ, låter kanske knäppt, haha. xD

2008-06-01 @ 19:18:19
Postat av: frida

hah jaa

2008-06-17 @ 08:01:15
URL: http://fraydays.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0